In het kader van de kwaliteit van onze zorgverlening wordt éénmaal per 3 jaar een patiënttevredenheidsonderzoek gehouden. Hiervoor is in 2022 gekozen om dit te doen middels een panelgesprek met een aantal patiënten. Onder leiding van een onafhankelijke gespreksleider en de Hagromanager zijn diverse onderwerpen over de organisatie en werkwijze van de praktijk besproken.
De deelnemers waren over het algemeen tevreden over de praktijk, doch hadden op sommige punten ook opmerkingen ter verbetering. Met name de wisselingen in personeel beïnvloedt het gewenste ‘kennen van de patiënt’. De mogelijkheid van het gesprek om uitleg en toelichting te geven over de gehanteerde werkwijze gaf de deelnemers meer inzicht en begrip. De praktijk heeft naar aanleiding hiervan de volgende actiepunten geformuleerd:
– aandacht voor het vermelden van de naam bij aanname van het telefoongesprek
– aandacht voor planning en overdracht van patiënten bij wisseling van medewerkers
– uitleg van taak en rol van de assistente en POH aan patiënten
Mocht u aanvullende opmerkingen of verbetersuggesties hebben dan horen wij dat graag!
U kunt hiervoor gebruik maken van het formulier in de wachtkamer of het contactformulier op de website.