In het kader van de kwaliteit van onze zorgverlening wordt éénmaal per 3 jaar een patiënttevredenheidsonderzoek gehouden. Hiervoor is in 2019 wederom gevraagd om een vragenlijst in te vullen. Diverse onderwerpen over de organisatie en werkwijze van de praktijk komen hierin aan bod.
Hoewel de meeste patiënten tevreden blijken over de praktijk geeft de enquête ons toch altijd belangrijke informatie over punten die de praktijk nog kan verbeteren.
Hieronder leest u de belangrijkste conclusies en acties die wij naar aanleiding van de enquête zullen ondernemen.
Inrichting
– aangegeven verbeterpunten voor leesmateriaal en herzien van posters en folders zal worden opgepakt in 2020.
– de praktijk zal in 2020 worden verbouwd en uitgebreid, hierin zullen de opmerkingen t.a.v. uitstraling, voorzieningen en hygiëne worden meegenomen.
– verbeteren van de gehorigheid van gesprekken aan de balie; gekeken zal worden of hier met de verbouwing extra maatregelen voor kunnen worden genomen.
Telefonische bereikbaarheid en afspraakplanning
– door (langdurige) ziekte van doktersassistente(s) en de krapte op de arbeidsmarkt is de bezetting het afgelopen jaar op sommige momenten beperkt geweest. In de enquête is ook gebleken dat de bereikbaarheid van de praktijk hierdoor verslechterd is. Wij verwachten dat dit met het herstel van de vaste bezetting weer wordt verholpen.
– er zal worden bekeken op welke wijze de informatie over de afwezigheid van de huisarts, en aanwezigheid van waarnemers kan worden verbeterd.
Overdracht en continuïteit
– er wordt extra aandacht besteed aan het consequent vastleggen van afspraken en adviezen.
Informatie praktijkregels
– om patiënten beter te informeren over de werkwijze van de praktijk zal worden bekeken of de informatie in de wachtkamer kan worden opgehangen.
Mocht u aanvullende opmerkingen of verbetersuggesties hebben dan horen wij dat graag!
U kunt hiervoor gebruik maken van het formulier in de wachtkamer of het contactformulier op de website.